سینی کابل چیست؟ کاربرد انواع سینی برق گالوانیزه

ژانویه 2, 2021 توسط

منظور از سینی کابل چیست؟ انواع سینی برق گالوانیزه در کجا به کار میرود؟ معمولا برای سیم کشی برق ساختمان ها، نیاز به سیستمی است که قابلیت نگهداری و هدایت کابل ها و سیم های برق را برای توزیع برق، کنترل و یا ارتباطات داشته باشد. که بهترین سیستم برای این کار استفاده از سینی کابل برق گالوانیزه است.

 این تجهیز می تواند جایگزین مناسبی برای سیم کشی باز یا سیستم های لوله کشی برق باشد، در واقع سینی برق، یکی از ساده ترین و در عین حال پرکاربردترین ابزارهایی هستند که در اکثر تاسیسات الکتریکی از آن استفاده می شود.

همچنین می تواند باعث نظم بخشیدن و تمیزتر نصب کردن سیستم کابل کشی و در نتیجه زیبا نشان دادن کابل کشی های برق ساختمان شود.

کاربرد استفاده از سینی کابل چیست؟

سینی برق در ساخت تاسیسات الکتریکی کاربردهای فراوان و مزایای قابل توجهی دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم. از سینی کابل به منظور توزیع برق قدرت و سیستم کنترل و ارتباطات استفاده می شود.

از این ابزار جهت سیم کشی ساختمان ها و محافظت از کابل های الکتریکی عایق شده و استفاده از آن بر روی سقف، دیوار، زمین و زیرزمین بهره می برند.

اجرای زانوی سینی کابل استیل

سینی کابل می تواند باعث مرتب شدن و در نتیجه زیبایی سیستم کابل کشی شود. لذا این وسیله یکی از مناسب ترین جایگزین ها برای سیم کشی روکار است چرا که نمای زیباتری را ایجاد کرده و از خطرهای احتمالی ناشی از اتصال کابل ها نیز جلوگیری میکند.

پیشنهاد مطالعه: 8 مورد از مزایای استفاده از سینی کابل

از سینی برق می توان در مکانهای گوناگون از جمله ساختمان های مسکونی، شرکت ها، تولیدی ها، کارخانجات و در کل، مکانهایی که دارای وسیله های برقی و راه های ارتباطی زیاد هستند استفاده نمود. که این نوع بهره وری می تواند برای این نوع مکان ها و صاحبان آنها نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشد.

مزایای سینی کابل چیست؟

از چه نوع موادی برای تولید سینی برق استفاده می شود؟

جنس سینی کابل و انتخاب آن برای هر نوع نصب، بستگی به محیط نصب و مقدار هزینه پرداختی آن دارد که به شرح زیر می باشد:

 1- فولاد Steel

سینی های کابل فولادی، از مقاومت مکانیکی بالا و هزینه کم برخوردارند. و از معایب آن ها میتوان به هدایت الکتریکی پایین، بالا بودن وزنشان و مقاومت نسبی پایین در برابر خوردگی اشاره نمود.

جنس سینی کابل گالوانیزه

حال میزان خوردگی آنها به عواملی از جمله پوشش، حفاظت و محیط در نظر گرفته شده و فرمولاسیون فولاد سینی بستگی دارد.

مشاهده محصولات: اتصالات و متعلقات سینی کابل

چرا که ورق فولادی خود به تنهایی در برابر رطوبت مقاومت پایینی دارد و به سرعت زنگ می‌زند. لذا به همین دلیل در اکثر موارد برخی شرکت های تولید کننده برای بالا بردن مقاومت کابل سینی از پوشش هایی نظیر فلز روی، رنگ های خاص و اپوکسی و گالوانیزه گرم استفاده می کنند.

سینی کابل استیل فولاد ضد زنگ

2- استیل فولاد ضد زنگ Stainless Steel

ترکیبات این نوع فلز باعث ایجاد استحکام بالا و مقاومت سینی کابل در برابر خوردگی می شود. در کل فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر رنگدانه ها، مواد شیمیایی آلی و غیر آلی در دمای بالا، مقاومت بالا در برابر رطوبت و خمش نیز می باشد.

3- آلومینیوم

سینی های کابل ساخته شده از جنس آلومینیوم، به دلیل داشتن استقامت بالا نسبت به وزن خود، از بهترین مقاومت در برابر محیط هایی با درصد خوردگی بالا برخوردارند و به دلیل سبک بودن شان در ساختار سینی کابل استفاده می شوند.

سینی کابل آلومینیوم

انواع سینی کابل عبارتند از:

1- سینی کابل آبکاری گرم

این نوع سینی برق‌ها، ضد زنگ بوده و مناسب محیط ‌های مرطوب و اسیدی هستند و در مقایسه با سینی کابل سرد مقاومت بیشتری از خود نشان میدهند.

2- سینی کابل گالوانیزه فابریک

از این نوع سینی کابل در سوله‌ ها، پارکینگ‌ ها و مکان ‌های سقف دار استفاده می‌ شود. که دارای مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی هستند و معمولاً برای ساخت آن از ورق گالوانیزه و یا استیل و یا جی آر پی استفاده می شود.

3- سینی کابل رنگی پودری استاتیک

از ویژگیهای منحصر به فرد این سینی می توان به دارا بودن پوشش با غلظت بالا، داشتن مقاومت در مقابل رطوبت، حرارت و اشعه uv خورشید اشاره کرد.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک میباشد که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند.

پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب  مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطلب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

همچنین باعث خوشحالی ماست تا اگر نظری در رابطه با این مطلب دارید در قسمت دیدگاهها با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

گردآوری شده توسط: سایت https://sinicableiranian.com

1 دیدگاه
  1. ایران سیم لاک ژوئن 5, 2021 در 4:39 ب.ظ پاسخ

    مطلب خوبی رو ارائه دادین اطلاعت کافی رو میشه کسب کرد دررابطه با سینی کابل.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *