8 مورد از مزایای استفاده از سینی کابل

جولای 29, 2021 توسط

هر نهاد، نیروگاه و یا مرکز بزرگی را که در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد، که برای عملکرد هر چه بهتر نیاز به نیروی برق دارند و این در حالیست که برای توزیع برق نیاز به منابع تغذیه فراوان احتیاج است.

این منبع تغذیه از تعداد بیشماری کابل و سیم تشکیل شده و برای ساماندهی و جابجایی این تجهیزات الکتریکی بهترین گزینه استفاده از سینی کابل ها است. بنابراین سینی کابل؛ موثرترین روش برای ساماندهی، پشتیبانی و حمل و نقل کابل ها و سیم های برق است.

بازار سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم در حال رشد بوده و ما نیز به شما می گوییم که برای پروژه های ساخت و ساز خود از کاربرد این تجهیز غافل نشوید. میپرسید چرا؟ برای رسیدن به جواب حتما ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

چرا باید به فکر نصب سینی کابل باشیم؟

سینی کابل ها جایگزین بهتری برای کانال ها هستند. چون اجرا و سرویس دهی کابل ها میتواند هزینه بر و پیچیده باشد و همچنین زمان و مهارت زیادی را میطلبد.

كابل کشی برق استاندارد با سینی کابل انجام شده است.

نمونه کابل کشی استاندارد با سینی کابل

مزایای استفاده از سینی کابل برق

بنابراین پیشنهاد ما استفاده از سینی کابل است آن هم به دلایل و مزایایی که قرار است در زیر شرح داده شود.

1. سینی کابل باعث کاهش هزینه ها می شود

اگر به دنبال پس انداز در انجام پروژه های خود هستید، انتخاب سینی کابل ایده آل است و این کار بلافاصله شروع می شود زیرا سینی کابل ها هزینه کمتری را برای نصب ارائه می دهند.

چون زمان کمتری برای نصب نیاز دارند و از آنجا که یک حرفه ای می تواند کار را سریعتر به اتمام برساند، هزینه کمتری برای وقت و نیروی کار خود پرداخت میکنید.

مزایای استفاده از سینی کابل کاهش هزینه های کابل کشی است

سینی می تواند هزینه های کابل کشی را کاهش دهد.

همچنین روش سینی کابل به حفظ عمر کابل ها کمک کرده و عملکرد طولانی مدت آنها را بهبود می بخشد بنابراین این راه دیگر پس انداز میشود. طراحی سینی های کابل نیز موجب صرفه جویی قابل توجهی می شود.

یعنی این ویژگی منحصر به فرد طراحی اجازه می دهد، هر کابل در طول مسیر وارد یا خارج شود و هر زمان که به آن نیاز باشد، محل اسکان اضافی یا تغییر سیم و کابل کشی فراهم است.

سینی های کابل فرایند کل سیستم سیم کشی را ساده می کنند زیرا قبل از نصب جزئیات کمتری لازم است. این برعکس سیستم های مجاری استاندارد است که به دلیل نیاز به اتصالات، اتصال یا کشش و تحمل شدید ظرفیت، به طراحی پیچیده تری نیاز دارند.

2. تمیزی و راحتی سیستم سیم کشی

سینی کابل ها به دلیل ظاهر تمیزی که ارائه میدهند نسبت به نصب های استاندارد سیم ها برتری دارند. گرچه ممکن است برای کار با سیستم های مختلف به چندین نوع کابل نیاز باشد، اما به این معنی نیست که باید همه آن اندازه ها و تغییرات رنگ را مشاهده کنید. نگاهی به دسته سیم های شلوغی که بیرون قرار دارند، احتمالا جذاب نیست ولی نگران نباشید با حضور سینی کابل نامنظمی ناپدید شده و ظاهر تمیز شما را جذاب خواهد کرد.

انعطاف پذیری سینی کابل برای مرتب کردن کابل کشی

اگر افرادی به ویژه مشتریان محترمی دارید که از مکان شما بازدید می کنند، می خواهید منطقه را تا آنجا که ممکن است جذاب نشان دهید، کاربرد این نوع تجهیزات در محیط کار می تواند برای شما مفید باشد.

3. روشی موثر و مناسب برای همه صنایع

سینی کابل ها را میتوان برای انواع صنایع از جمله تاسیسات فیبر نوری در مراکز داده، کابل کشی داده ها در دفاتر، کابل سینی برای تولید یا صنایع محیط خشن مانند نفت و گاز به کار برد.

همچنین انواع مدل آن شامل سینی کابل گالوانیزه، داغ، ضد زنگ، پلی اتیلن و NEC بوده که برای تأمین نیازهای پروژه شما مفید هستند.

4. امنیت بیشتر در کابل کشی

وقتی سیم ها در معرض دید قرار بگیرند، نه تنها مشکل آفرین هستند بلکه ممکن است در ایمنی کلی نیز خلل ایجاد شود. یعنی کابل کشی نصب نشده می تواند یک خطر بزرگ محسوب شود.

چرا که وقتی سیم ها به خصوص روی زمین خوابیده اند، احتمال لغزش، زمین خوردن و سایر حوادث را افزایش می دهند.

اینها انواع تصادفاتی است که باید هنگام کار از آن جلوگیری کنید. این امر با مدیریت خوب کابل ها، می تواند امکان پذیر باشد. همچنین احتمال نشت روی سیم هایی که به آنها آسیب می رساند یا تجهیزات متصل به آنها نیز کاهش می یابد.

5. انعطاف و تطبیق پذیری بیشتر

سیستم های سینی کابل به دلیل وجود گزینه های انعطاف پذیری برای کسانی که می خواهند اکنون یا دیرتر تغییر رویه دهند، ارائه می دهند، مناسب اند.

یعنی اگر تصمیم به انتقال تجهیزات خود دارید، سینی کابل ها سازگار بوده و می توانند شرایط را برآورده کنند. اگرچه ممکن است مجبور شوید تعداد سیم یا کابل هایی را که می توانید در کانال ها نصب کنید، محدود کنید، اما در سینی کابل ها محدودیت دیگری وجود دارد.

نصب سینی کابل سریع بوده و در مقایسه با سیستم مجرا، کار کمتری را شامل می شود. همچنین با نصب مناسب، هزینه نگهداری سینی کابل ها نیز برای شما کمتر است.

6. مناسب برای هر مکانی چه داخل یا خارج از خانه

سینی کابل ها از کیفیت ساخت و دوام بالا برخوردارند و می توانید آنها را تقریباً در هر جایی نصب کنید. اگر تصمیم به نصب سینی کابل در داخل منزل دارید، خوشحال باشید که از پشتیبانی آن و میزان مفید بودن آن در کاهش خطرات  بهره مند می شوید.

همچنین اگر می خواهید آن را در فضای باز نصب کنید، همین مورد نیز صدق می کند.چرا که سینی کابل مناسب در برابر عوامل محیطی مانند باد، برف، باران و یا در برابر خوردگی است.

7. وجود نعماتی چون لوازم جانبی فراوان

سیستم سینی کابل ها بسیار سازگار با طراحی های صنعتی، مکانیکی و الکتریکی هستند و اینکه نصب کنندگان با وجود لوازم جانبی ای نظیر پیچ و مهره ها، گیره ها، کاورها، بست های سقفی، براکت ها، براکت های زاویه دار و دیواری، ذوزنقه، تکیه گاه های افقی و عمودی، آداپتورهای مجرای، قلاب های j، خم گوشه ها، تقاطع ها، درپوش انتهایی و … گزینه های زیادی برای نصب بهتر دارند.

8. عیب یابی راحت و نگهداری آسان کابل ها

سینی کابل ها به تعمیر و نگهداری کم نیاز داشته و حتی سرویس دهی آنها نسبت به کانال ها آسان تر است، چرا که به جای از بین بردن یک سری لوله ها، تنها چیزی که لازم دارید، جستجو، برداشتن و تعویض است.

همچنین شناسایی مسئله در یک سینی کابل به طور بالقوه آسان تر بوده زیرا این تجهیزات از طراحی باز برخوردارند و به راحتی می توان مشکلات مربوطه را ردیابی و برای رفع آنها اقدام نمود.

نکته مهم: در رابطه با طراحی باز سینی کابل ها این است که افزودن سینی کابل جدید راحت بوده و می توانند گرما را به راحتی در بین کابل ها انتشار و مقاومت را افزایش دهند.

در نهایت

سیستم های ساختمانی، تولیدکنندگان، صنایع بزرگ و حتی صاحب خانه های معمولی به دریافت نیرو، مخابرات، فناوری اطلاعات و تلویزیون با سیستم سینی کابل نیاز دارند.

چرا که حمل و نقل، ذخیره سازی، نصب و راه اندازی و مقرون به صرفه بودن را همراه دارند. اگر نمیدانید که به دنبال چه نوع محصولی هستید، میتوانید در این خصوص با تیم مجموعه سینی کابل ایرانیان تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید و در خصوص سفارش محصول مورد نظر خود اقدام نمایید.

گردآوری توسط: https://sinicableiranian.com

1 دیدگاه
  1. کاملا موافقم با مطالب ذکر شده خودمن تو کارای ساختمانی در حد کم اطلاعات و سررشته دارم و باید بگم سینی کابل ها و تجهیزاتشون خیلی عالی و کاربردی هستن.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *