نردبان کابل چیست؟

ژانویه 28, 2021 توسط

معمولا برای مدیریت سیم ها و کابل ها در پروژه های ساختمانی مختلف از دو گزینه سینی کابل و نردبان کابل استفاده میکنند. و ممکن است که بین این دو تجهیز تفاوت هایی وجود داشته باشد ولی به طور کلی این تجهیزات به عنوان قدرتمند ترین و رایج ترین روش مدیریت سیم ها و کابل ها شناخته می شوند.

لذا برای مدیریت پروژه هایی که قرار است در آنها از سیم فراوان استفاده شود بهتر است به دنبال تجهیزات و نردبان کابل برق بروید.

حال در این مقاله گروه سینی کابل ایرانیان، قرار است شما را با نردبان کابل و اینکه چه کاربرد و مزایایی در صنایع مختلف دارد آشنا کند. با ما همراه باشید.

آیا می دانید نردبان کابل برق چیست؟

این تجهیز توانایی بسیار بالایی برای پشتیبانی از سیم ها و کابل های یک پروژه را دارد، به دلیل طراحی منحصر به فرد آن. بدین معنی که ساختاری است فلزی و متشکل از دو ریل جانبی که توسط واحد های عرضی یا رینگ های مختلف به هم متصل شده اند.

همچنین طراحی آن به صورت بخش های طویل، مستقیم و یا با اتصالات مختلف است که به راحتی می تواند در تغییر جهت های سیم کشی یا سطوح مختلف از اجزای سازنده دیگر بی نیاز باشد.

کاربرد نردبان کابل چیست؟

بنابراین به طور کلی میتوان گفت که از این تجهیز برای عبور دادن کابل ها و سیم های زیاد در یک مسیر مشخص استفاده می شود. و معمولا بهترین مسیر برای استفاده از این تجهیز، مسیر عمودی است و علت این امر، قابلیت محکم کردن راحت تر سیم ها و کابل ها به صورت عمودی است.

البته این بدین معنی نیست که فقط در مسیرهای عمودی از این تجهیز استفاده می شود، بلکه در مسیرهای افقی هم قابل استفاده است. همچنین علت اینکه در اکثر پروژه ها توصیه می شود از نردبان کابل استفاده شود، مقرون به صرفه بودن آن است.

نحوه استفاده از نردبان کابل به چه صورت است؟

برای استفاده از نربان کابل نیاز به اتصالات پیش ساخته می باشد. یعنی نردبان کابل را به همراه تمام اتصالات سینی کابل که لازم دارید، را تهیه کنید. چرا که اتصالات اجازه خم شدن، چرخش و یا افزایش و کاهش عرض و پهنا را به نردبان کابل میدهد و کمک میکند تا نردبان کابل به راحتی بتواند تغییر جهت دهد.

پیشنهاد مطالعه: لدر کابل چیست؟

و به طور استاندارد، اتصالات نردبان کابل در طول های 3 یا 6 متری مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین وجود طیف گسترده ای از این اتصالات کار شما را هنگام انجام کابل کشی آسانتر میکند.

قیمت نردبان کابل

مشخصات فنی نردبان کابل

معمولا نردبان ‌های کابل را از جنس فولاد ملایم یا گالوانیزه، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، فیبر تقویت شده پلاستیکی نازک و فایبر گلاس (که بهتر از فولاد ضد زنگ و یا گالوانیزه است) تولید می کنند و علت این کار این است که بتوانند به صورت مداوم و در فواصل طولانی از این تجهیز استفاده کنند.

علت برتری جنس فایبر گلاس نسبت به جنس های دیگر، مقاوم بودن بالای آنها در برابر شرایط بسیار سخت، سبک بودن و مقاومت در برابر خوردگی است.

که امروزه از نردبان فایبرگلاس در اکثر برنامه ‌های کاربردی در سراسر جهان از جمله سیستم عامل ‌های دریایی، کارخانه‌ های شیمیایی، پالایشگاه ‌های نفت و تاسیسات تصفیه آب بهره می برند.

مهمترین مزایای نردبان کابل برق

مهمترین مزایای استفاده از نردبان کابل

  • نردبان های کابل به سهولت در هر قسمتی که بخواهید قابل نصب هستند و فاصله آنها معمولا به سه متر می رسد که این امر باعث می شود تا انتقال سیم های جدید به نردبان کابل راحت تر صورت گیرد.
  • به دلیل اینکه فضای کمی را اشغال میکنند، از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه اند و با انتخاب این نوع تجهیز می ‌توانید در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی کنید.
  • با استفاده از نردبان کابل میتوان از سیم ها و کابل های برق در برابر آسیب های احتمالی محافظت نمود. همچنین برای محافظت از کابل هایی که جریان برق با ولتاژ بالا را انتقال می دهند، نردبان و سینی کابل گزینه خیلی مناسبی است چرا که می توانند از برق گرفتگی و اتصالات دیگر جلوگیری نمایند.
  • ردیابی سیم های برق امری لازم و ضروری است. بدین معنی که کابل ‌ها و سیم ها باید در معرض دید بوده و از بالا تا پایین به راحتی قابل مشاهده باشند تا اگر احیاناً سیم های برق آسیب دیده باشند، شناسایی شده و باید سیم های جدید و سالم را جایگزین آنها کرد.
  • نردبان کابل قابلیت این را دارد تا وزن های زیاد را تحمل کند به همین منظور برای محافظت از تعداد بالایی از کابل‌ ها که وزن بالایی دارند، می ‌توان از نردبان کابل استفاده نمود.
  • از اصلی ترین مزایای کاربردی این ابزار، محافظت از سیم ‌ها در مسافت‌ های طولانی است. به این دلیل که نردبان ‌های کابل، مقاومت زیادی در برابر تغییرات مختلف جوی دارند و در نتیجه از طول عمر بیشتری برخوردارند.
  • نصب این کابل ها با سرعت صورت می گیرد و برای نصبشان نیز به تخصص خاصی نیاز نمی باشد. همچنین با استفاده از نردبان کابل هنگام نصب، میتوان کابل ‌های مختلف را به وسیله بست‌ ها محکم کرد تا از افتادن و پرتاب شدن کابل ها جلوگیری شود.
  • با وجود نردبان کابل، دسترسی به سیم ها بسیار راحت است. پس تعمیرات آنها نیز در آینده آسان است. چرا که استفاده از این وسیله به تعمیرکاران کمک می ‌کند تا اقدامات خود را با تمرکز بالاتری انجام دهند و در نتیجه تعمیر سیم ‌های برق به درستی و با دقت صورت گیرد و به تعمیرکار آسیبی وارد نشود.
  • نردبان‌ های کابل به صورت غیر مستقیم باعث افزایش طول عمر کابل ‌های برق می ‌شوند این چطور امکان پذیر است؟ با توجه به مزایای ذکر شده بالا؛ با تعمیر مداوم آن ‌ها و سهولت تعمیر آنها، این کابل ‌ها به طور منظم و هر چند وقت یکبار سرویس شده و نگهداری از آن ‌ها ساده ‌تر و در نتیجه طول عمر آنها زیاد می ‌شود.

نردبان کابل چیست

تولید کننده نردبان کابل

به طور کلی دانستیم که نردبان کابل یکی از پرطرفدارترین محصولات موجود برای پشتیبانی و محافظت از سیم ها و کابل ‌ها است و قابلیت ‌ارائه خدمات بهتر در مسافت‌ های بسیار عریض و طولانی را دارد.

که به همین دلیل اغلب توصیه می شود تا در پروژه ‌هایی که نیاز به توزیع حجم زیاد کابل ‌ها همراه با حفظ ایمنی و سرعت بخشیدن برای پیشرفت در کار از این تجهیز استفاده شود.

در نهایت

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند.

پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

گردآوری شده توسط: سایت https://sinicableiranian.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *